Lite Thailand

Första ön vi åkte till hette Koh mook och var en jätte liten ön, med bara två hotell på.

Utsikten från våran lilla lägenhet.



Jag och min fina pappa på frukost vid stranden.

Andra ön vi åkte till var Koh lanta. Vi anlände till ön efter en läskigt speedboat tur med jätte höga vågor !!!

 

stranden, ååå härliga stranden !

Pappas kusin, min lille bror och en väldigt liten thailändare, hahahah (=

Nästa ö vi åkte till var Phi Phi. Dit åkte vi med en färja från koh lanta.

Från våran balkong på hotellet.



Vi åkte på en heldags snorklings tur. Vi fick se otroliga platser !



Den absolut finaste ön vi fick se på snorklingsturen var, Bamboo iland. När vi skulle hoppa i vattnet och börja snorkla sa vårn båt chafför att det fans Nemo fiksar här, och jag var en av de lykliga som fick se Nemo på riktigt. Det var en fantastisk upplevelse (=



På kvällarna var det PARTY !

Nästa stället vi anlände till var karon beach, som ligger i Phuket. Det är ett resemål jag inte rekomenderar, ett jätte turistit stället, likander typ mallis. Men vi gjorde de bästa av situationen och hade det så klart jätte mysigt i alf (=



Första hotellet vi sov på i Karon. Vi sov där bara en natt, detta pga inte speciallet mysigt hotell och väldigt långt till stranden så vi gjorde en bra deal med hotell ägarinnan på In on the beach.



In on the beach.

Här firade vi jul, med elvis och massa gin & tonic, hahah. Efter karon åkte vi till Bang saen, och bodde på ett hotell/lägenheter som våran vän Åke jobbar på, men som sagt min kamera sladd är efterlyst så innan jag får tag på den får ni vänta på bilder från Bang saen och Bangkok. Om ni vill se mer bilder från Koh mook, Koh lanta, Phiphi eller Karon Beach, lämna en komentar så kommer det upp fler bilder på ett kick !




Kommentarer
Postat av: Sabina Kvacki Ström

Vi drog till thailand på julafton :D Vi åkte den här gången bara till: Koh Chang, Koh Makk och sedan till Bangkok. :> Kom hem den 6 januari ^^ Förra gången vi var i thailand... alltså sommaren 2008 så åkte vi till Koh Samui, Koh Tao, Koh Panang och Bangkok. Min mor far och bror drog till Thailand i sommras utan mig. Då var de på koh Samet :D Fett fint är det ju iaf ^^ OCH VARMT! :D

2010-01-08 @ 13:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0