I can´t see happiness from here ?

Stora beslut är jobbiga. Inga överflödiga kommentare behövs med det sagt!

De stora beslutet jag har att tampas med är, framtiden ..

I nutid går jag Interkulturella lärarprogramet på Södertörns högskola. En bra utbildning, som kommer att ge mig ett jobb. Men det finns ett MEN.

Detta är inget jag vill jobba med resten av mitt liv, tråkigt nog. Jag har känns så här mer eller mindre sedan jag startade min studerier augusti -09. Jag bestämde mig dock för att ge det en ärlig chans, har nu gett det nästan 2 terminer, och min mening har inte ändrats.

Jag kollar runt på olika utbildningar på stockholms högskolor och universitet, och har i och med detta hittat massor av utbildningar jag vill gå, men. Många av dessa utbildningar kostar en mindre förmögenhet, en förmögenhet jag inte har. Så de är vad det har kommigt ner till, jag går kvar och ångrar mig resten av arbetslivet? jag blir tvungen ta ett safftigt lån? eller hoppas på att jag hittar en bra utbildning, som inte kostar just en förmögenhet!

Någon av er läsare som har lite tips och råd ? Dela jätte gärna med er om vad ni har för tankar om detta.

Utbildningar/inriktnigar jag är intresserade utav

- Design/grafis design
- Media
- Journalistik



Orätt att vissa människor har så mycket pengar att det inte tänker på pengar!



Kommentarer
Postat av: Millan

Hallå!! va tokigt att du inte trivs med utbildningen :( Men så är det ibland. har du kollat på Nackademin ? Dom har utbildningar inom Design, och så är det en yrkeshögskola. Fick hem en katalog i brevlådan för någon dag sedan! har skummat igenom och såg att dom hade många roliga utbildningar. + Man har rätt till CSN om man pluggar där. :) kram

2010-02-23 @ 09:43:23
URL: http://kamillaolsson.wordpress.com
Postat av: RKKLM

Det du pluggar till nu behöver verkligen inte vara nåt du måste göra resten av livet, det är inte heller meningen att man måste hitta det man verkligen "vill" göra resten av livet bara sådär heller!

2010-02-23 @ 10:00:09
Postat av: Sophie

Du kan ju söka enstaka kurser också, alltså bli inte alltför inriktad på just program att gå. Det finns massvis med kurser inom det område som du är intresserad av (och även jag) på stockholms universitet och högskolor som är gratis och studiemedelsberättigade :) bara ett tips.



Kände nämligen samma sak efter en dag på lärarlinjen haha, bytte över till medie- och kommunikationsvetenskap som jag kommit in på reservplats. (börjar dock känna likadant nu och vill plugga något där man arbeta praktiskt också). Så jag vet vad du går igenom :)

2010-02-23 @ 17:00:05
URL: http://phisan.blogg.se/
Postat av: sanna

Tack för alla tipsen!



Sophie: Funderade på det, men vill ha en hel utbildning som grund innan jag börjar ta olika kurser. Men jag får se hur jag gör!

Går du medie- och kommunikationsvetenskap nu ? eller har du hoppat av den ? :)

Vi kanske slutar i samma klass igen ;) hahah



Kamilla: Tusen tack för katalogen jag fick av dig idag! :)



RKKLM: Självklart är det inget måste att jobba med det du har utbildat dig till, men jag tar studielån och de gör situationen lite annorlunda.

Jag har dessutom alltid älskat att designa och skapa, så det är någoting jag verkligen vill jobba med :)



Kram Zanna

2010-02-23 @ 21:36:20
URL: http://zannalundberg.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja jag går kursen medie- och kommunikationsvetenskap A (i programmet medier, engelska och globalisering). Tänker gå klart den här kursen iaf men ska söka lite nytt till hösten så får vi se :)

2010-02-24 @ 16:15:39
URL: http://phisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0