8 februari

Igår precis hade fått klart inlägget, och skulle lägga upp det så slutade sidan fungera. Så jag gav upp och gick och la mig!

Så nu gör jag ett nytt försök :)

Igår när vi var på Tekniska museet var dagens tema, Luft.

Här har vi gjort en våg. En blommpinne med ballong i varsin ända av pinnen.

Lärde mig att luft väger 100 kg !! Men vi känner inte det eftersom att det är tryck under och överifrån.

Men tyckte det var lite häftigt att det väger så grymt mycket. Och hela livet har man gått runt och tror att det inte väger någonting!

Vi fick titta på 4D film. De innebär att de är 3D, stolarna rör på sig, och de kommer luft i ansiktet, lite vatten och såpbubblor flyger runt i salen, hahah!

De var en del av min dag igår.

Jag lärde mig en sak igår! Man ska inte tro så mycket, man ska inte lägga ner sin själ i saker som kan dras undan från dig i en blickning!

Men man kan inte styra över vad man lägger ner sin själ i, de vet även jag!

Man får inte glöma bort ödet, de kan man inte syra över!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0