hej

Hej alla läsare (=

Jag tänkte bli lite mera personlig här på bloggen. Som jag skrev i ett i inlägg innan, har jag sjukdomen Diabetes.
Ska försöka skirva och berätta, hur det är att varje dag leva med denna sjukdom. Om någon av er läsare har diabetes själva, eller bara är nyfikna, blir jag jätte glad om ni frågar frågor, delar med er av era egna tips eller bara vill prata av er.

Jag fick diabetes när jag var 2 år. Alltså inte gammal alls. Första åren var det mina föräldrar som tog blodsocker och sprutor på mig, när jag vart 7 år gammal, (om jag inte minns helt fel) började jag ta en del av mina sprutor själv. Detta underlättade för mig i skolan.

När jag gick i sjätteklass, fick jag insulinpump. pumpen hade jag i cirka 4 år. Jag bytte först och främst tillbaka till sprutor, pga att jag skulle åka till Thailand i en månad december 07. Efter som att det är ett helt annat klimat där än vad det är i lilla Sverige, var det helt enkelt lättar att ha sprutor med sig. När vi kom hem från Thailand, tyckte jag att det var väldigt skönt att ha sprutor, att inte behöva ha pumpen på mig hela dagarna. Så jag satte inte på mig pumpen igen, utan började andvända insluinsprutor på heltid igen. Idag 2 år senare använder jag fortfarande insulinsprutor och är super nöjd. Diabetiker där ute, vad andvänder ni? vad trivs ni bäst med?





Det här med att Diabetiker inte får äta godis. BULLSHIT!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0